Τι προβλέπεται για τις πανελλαδικές του 2016
Η διεύρυνση των επιλογών των υποψηφίων, προεκλογική άλλωστε δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ, ήταν ο βασικός στόχος του νέου εξεταστικού συστήματος που ανακοινώθηκε τη μεγάλη εβδομάδα από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
Οι υποψήφιοι θα εξετάζονται σε 4 μαθήματα υποχρεωτικά και επιλέγοντας πέμπτο μάθημα, προαιρετικά όπως είχε αποκαλύψει τοnewsbeast.gr, θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν σχολές που εντάσσονται και σε ένα ακόμα επιστημονικό πεδίο.
Όπως μας αποκάλυψε στενός συνεργάτης της πολιτικής ηγεσίας του πουργείου ο μέσος όρος της βαθμολογίας θα εξάγεται από 4 μαθήματα ακόμα και αν ο υποψήφιος επιλέξει να εξεταστεί σε 5 μαθήματα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το 5ο μάθημα, που θα διευρύνει τις επιλογές, δεν θα επηρεάζει τη βαθμολογία του άλλου επιστημονικού πεδίου. Για να γίνουμε πιο κατανοητοί δίνουμε το ακόλουθο παράδειγμα που αφορά υποψήφιο της Θεωρητικής που επιθυμεί εισαγωγή στις σχολές των ανθρωπιστικών σπουδών και στα παιδαγωγικά
Όπως διαπιστώνει κανείς από τον πιο πάνω πίνακα η βαθμολογία στα μαθηματικά γενικής δεν επηρεάζει τη βαθμολογία στο πεδίο των ανθρωπιστικών σπουδών, ούτε βέβαια τα λατινικά επηρεάζουν τη βαθμολογία για την εισαγωγή στα παιδαγωγικά. Έτσι ο υποψήφιος θα έχει δυο διαφορετικές βαθμολογίες για τα παιδαγωγικά και για τα τμήματα των ανθρωπιστικών σπουδών.
Το γεγονός αυτό ενδεχομένως να οδηγήσει περισσότερους μαθητές να επιλέξουν το πέμπτο μάθημα αφού σε περίπτωση που δεν πετύχουν υψηλή βαθμολογία σε αυτό δεν θα επηρεαστούν τα μόριά τους στο άλλο επιστημονικό πεδίο.
Συντελεστές βαρύτητας
Στον υπολογισμό των μορίων, δύο από τα τέσσερα μαθήματα που θα αντιστοιχούν σε ένα Επιστημονικό Πεδίο θα έχουν αυξημένο συντελεστή βαρύτητας, που θα ορισθεί με υπουργική απόφαση.
Ύλη μαθημάτων 2015
Σύμφωνα με πληροφορίες μας η ύλη δε θα διαφοροποιείται αισθητά από την ύλη της Γ Λυκείου του 2014-15, ενδεχομένως σε κάποια μαθήματα να είναι και μικρότερη. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δεν αλλάζουν ούτε τα προγράμματα σπουδών, ούτε τα σχολικά βιβλία Όπως αναφέρει το Υπουργείο. Για όλα τα γνωστικά αντικείμενα (Μαθήματα Γενικής Παιδείας, Μαθήματα Προσανατολισμού και Μαθήματα Επιλογής) θα ακολουθηθούν προγράμματα σπουδών ήδη εγκεκριμένα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ή το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που αντιστοιχούν σε επίσης ήδη εγκεκριμένα σχολικά εγχειρίδια.
Ειδικά για τα Λατινικά Θεωρητικού προσανατολισμού και τη Χημεία Θετικού προσανατολισμού επιστημονικές ομάδες που έχουν συγκροτηθεί εργάζονται για την προσαρμογή της διδακτέας ύλης, καθώς η διδασκαλία τους δεν προβλεπόταν στο πρόγραμμα του Νέου Λυκείου για τη φετινή Β΄ Τάξη.
Οι υποψήφιοι θα εξετάζονται σε 4 μαθήματα υποχρεωτικά και επιλέγοντας πέμπτο μάθημα, προαιρετικά όπως είχε αποκαλύψει τοnewsbeast.gr, θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν σχολές που εντάσσονται και σε ένα ακόμα επιστημονικό πεδίο.
Όπως μας αποκάλυψε στενός συνεργάτης της πολιτικής ηγεσίας του πουργείου ο μέσος όρος της βαθμολογίας θα εξάγεται από 4 μαθήματα ακόμα και αν ο υποψήφιος επιλέξει να εξεταστεί σε 5 μαθήματα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το 5ο μάθημα, που θα διευρύνει τις επιλογές, δεν θα επηρεάζει τη βαθμολογία του άλλου επιστημονικού πεδίου. Για να γίνουμε πιο κατανοητοί δίνουμε το ακόλουθο παράδειγμα που αφορά υποψήφιο της Θεωρητικής που επιθυμεί εισαγωγή στις σχολές των ανθρωπιστικών σπουδών και στα παιδαγωγικά
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
|
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ
|
Ν.ΓΛΩΣΣΑ: 15
|
Ν.ΓΛΩΣΣΑ: 15
|
ΑΡΧΑΙΑ: 14
|
ΑΡΧΑΙΑ: 14
|
ΙΣΤΟΡΙΑ:16
|
ΙΣΤΟΡΙΑ:16
|
ΛΑΤΙΝΙΚΑ:18
|
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: 10
|
Μ.Ο: 15.75
|
Μ.Ο:13.75
|
Το γεγονός αυτό ενδεχομένως να οδηγήσει περισσότερους μαθητές να επιλέξουν το πέμπτο μάθημα αφού σε περίπτωση που δεν πετύχουν υψηλή βαθμολογία σε αυτό δεν θα επηρεαστούν τα μόριά τους στο άλλο επιστημονικό πεδίο.
Συντελεστές βαρύτητας
Στον υπολογισμό των μορίων, δύο από τα τέσσερα μαθήματα που θα αντιστοιχούν σε ένα Επιστημονικό Πεδίο θα έχουν αυξημένο συντελεστή βαρύτητας, που θα ορισθεί με υπουργική απόφαση.
Ύλη μαθημάτων 2015
Σύμφωνα με πληροφορίες μας η ύλη δε θα διαφοροποιείται αισθητά από την ύλη της Γ Λυκείου του 2014-15, ενδεχομένως σε κάποια μαθήματα να είναι και μικρότερη. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δεν αλλάζουν ούτε τα προγράμματα σπουδών, ούτε τα σχολικά βιβλία Όπως αναφέρει το Υπουργείο. Για όλα τα γνωστικά αντικείμενα (Μαθήματα Γενικής Παιδείας, Μαθήματα Προσανατολισμού και Μαθήματα Επιλογής) θα ακολουθηθούν προγράμματα σπουδών ήδη εγκεκριμένα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ή το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που αντιστοιχούν σε επίσης ήδη εγκεκριμένα σχολικά εγχειρίδια.
Ειδικά για τα Λατινικά Θεωρητικού προσανατολισμού και τη Χημεία Θετικού προσανατολισμού επιστημονικές ομάδες που έχουν συγκροτηθεί εργάζονται για την προσαρμογή της διδακτέας ύλης, καθώς η διδασκαλία τους δεν προβλεπόταν στο πρόγραμμα του Νέου Λυκείου για τη φετινή Β΄ Τάξη.
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ
| ||
ΜΑΘΗΜΑΤΑ
|
ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
|
ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ
|
Ν.ΓΛΩΣΣΑ, ΑΡΧΑΙΑ, ΙΣΤΟΡΙΑ, ΛΑΤΙΝΙΚΑ
|
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
|
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
|
Ν.ΓΛΩΣΣΑ, ΑΡΧΑΙΑ, ΙΣΤΟΡΙΑ, ΒΙΟΛΟΓΙΑ
|
ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ
|
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
|
Ν.ΓΛΩΣΣΑ, ΑΡΧΑΙΑ, ΙΣΤΟΡΙΑ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
|
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
| |
ΘΕΤΙΚΗ
| ||
ΜΑΘΗΜΑΤΑ
|
ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
|
ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ
|
Ν.ΓΛΩΣΣΑ, ΦΥΣΙΚΗ, ΧΗΜΕΙΑ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
|
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
|
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
|
Ν.ΓΛΩΣΣΑ, ΦΥΣΙΚΗ, ΧΗΜΕΙΑ, ΒΙΟΛΟΓΙΑ
|
ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ
|
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
|
Ν.ΓΛΩΣΣΑ, ΦΥΣΙΚΗ, ΧΗΜΕΙΑ, ΙΣΤΟΡΙΑ
|
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
| |
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
| ||
ΜΑΘΗΜΑΤΑ
|
ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
|
ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ
|
ΕΚΘΕΣΗ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΑΟΘ
|
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
|
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ
|
Ν.ΓΛΩΣΣΑ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ,ΒΙΟΛΟΓΙΑ
|
ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ
|
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΘΕΤΙΚΗΣ
|
Ν.ΓΛΩΣΣΑ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΙΣΤΟΡΙΑ
|
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου