Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2015

Σαρωτικές ανατροπές για 88.611 μαθητές των ΕΠΑΛ

Σαρωτικές ανατροπές για 88.611 μαθητές των ΕΠΑΛ


Νομοσχέδιο για την τεχνική εκπαίδευση προετοιμάζει
το υπουργείο Παιδείας που περιλαμβάνει αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, «παράθυρο» για εισαγωγή και στα ΑΕΙ για τους απόφοιτους των ΕΠΑΛ και τροποποιήσεις στο ωρολόγιο πρόγραμμα.
Το νομοσχέδιο θα είναι ένα λίφτινγκ στο νόμο για το «Νέο Λύκειο» με κύκλους του υπουργείου να επισημαίνουν ότι θα κρατήσουν το σκελετό και θα επαναφέρουν παλαιότερες διατάξεις.
Σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, μία από αυτές είναι να δοθεί στους απόφοιτους των ΕΠΑΛ η δυνατότητα εισαγωγής και στα πανεπιστήμια, καθώς μέχρις στιγμής έχουν πρόσβαση μόνο σε ΤΕΙ μέσω Πανελλαδικών Εξετάσεων.
Η συγκεκριμένη ρύθμιση καταργήθηκε με το νόμο Αρβανιτόπουλου για το νέο Λύκειο και το υπουργείο συζητεί την επαναφορά της χωρίς να είναι γνωστό αν η εισαγωγή θα γίνει με ποσόστωση, όπως ίσχυε παλαιότερα, ή θα βρεθεί άλλη διαδικασία.
Το υπουργείο προσανατολίζεται και σε αλλαγές που αφορούν το ωρολόγιο πρόγραμμα και επακόλουθα θα επηρεάσουν και το εξεταστικό σύστημα, το οποίο κρίνεται ως «δυσλειτουργικό», εξαιτίας του τεράστιου όγκου μαθημάτων στα οποία εξετάζονται οι μαθητές.

Μερικές από τις προτάσεις του υπουργείου που θα συζητηθούν στον εθνικό διάλογο είναι:

1. Αλλαγή του εξεταστικού συστήματος με ενοποίηση μαθημάτων ώστε να μειωθεί ο αριθμός των εξεταζόμενων μαθημάτων.
2. Για την εισαγωγή των απόφοιτων των ΕΠΑΛ στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, οι μαθητές θα εξετάζονται σε τρία μαθήματα, όπως οι μαθητές του Γενικού Λυκείου και το τέταρτο μάθημα θα αφορά τον τομέα στον οποίο φοιτούν.
3. Ενίσχυση του ωρολόγιου προγράμματος της Α’ Λυκείου με περισσότερα μαθήματα Γενικής Παιδείας. Στη Β’ Λυκείου τα μαθήματα θα έχουν αντικείμενο βάσει του τομέα επιλογής και στην Γ’ Λυκείου το πρόγραμμα θα είναι πιο εξειδικευμένο, καθώς θα γίνεται η επιλογή της ειδικότητας από τους μαθητές.
4. Οι αλλαγές αυτές δεν θα επηρεάσουν τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, αλλά θα εφαρμοστούν από την Α’ Λυκείου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου