Συνεχίζει τις δράσεις του το Πειραματικό Λύκειο του
Πανεπιστημίου Κρήτης στο Ρέθυμνο με τους ομίλους Αριστείας και Δημιουργικότητας, οι οποίοι επαναδραστηριοποιούνται και για φέτος κατά το σχολικό έτος 2015 - 2016.
Πρόκειται για ομίλους μαθητών, οι οποίοι σύμφωνα με την πανεπιστημιακή κοινότητα του Ρεθύμνου και συγκεκριμένα το παιδαγωγικό τμήμα των σχολών του, «συνιστούν παιδαγωγική και διδακτική στρατηγική για την επίτευξη των διαφόρων μορφών του (εγ)γραμματισμού των μαθητών και εναρμονίζονται με την ολιστική προσέγγιση της γνώσης».
Οι όμιλοι Αριστείας και Δημιουργικότητας ενισχύουν τη δημιουργικότητα, την πρωτοβουλία και την καινοτομία ενεργοποιώντας τις ιδιαίτερες δεξιότητες και ικανότητες που διαθέτει το κάθε άτομο προκειμένου να ξεδιπλώσει δημιουργικά την προσωπικότητά του. Προάγουν την ευρηματικότητα, την εφευρετικότητα, αλλά και την ετοιμότητά των παιδιών να αντιμετωπίζουν με ευελιξία τις προκλήσεις των καιρών και να βρίσκουν εναλλακτικές, αλλά και πρωτότυπες ιδέες στα προσωπικά, και αργότερα, στα κοινωνικά και επαγγελματικά τους προβλήματα.
Για φέτος, το Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Κρήτης θα λειτουργήσει ομίλους που αφορούν: «Θεατρικής & Μουσικής Παιδείας, Προβλήματα λογικής και γρίφοι, Όμιλος φωτογραφίας και κινηματογραφικής παιδείας, Όμιλος «Μυστήριο και Εγκληματολογία», Όμιλος «Εργαστήρι Δημιουργικού Λόγου και Επικοινωνίας», καθώς και ο Όμιλος «Επιχειρηματικότητας: Young Business Talents. Κάθε όμιλος θα έχει 11 έως 20 μαθητές, από μία ή περισσότερες τάξεις του σχολείου, ή και γειτονικών σχολείων. Κάθε μαθητής μπορεί να παρακολουθεί έως δύο ομίλους. Η επιλογή των μαθητών των ομίλων θα ολοκληρωθεί έως 05/10 και η λειτουργία τους θα ξεκινήσει την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου και θα ολοκληρωθεί με το πέρας του σχολικού έτους.
Η δεκαεξαετής ιστορία του θεσμού
Το Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Κρήτης, ιδρύθηκε και λειτούργησε το 1999 με πρώτη ημέρα λειτουργίας του την 17η Σεπτεμβρίου 1999, στοχεύοντας στη διαμόρφωση μιας σχολικής κουλτούρας που οφείλει -όπως επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί του- στο να είναι ανοικτή στην ανάδειξη της συλλογικότητας, ως δομικό στοιχείο της σχολικής ζωής, στην εισαγωγή της δημιουργικότητας στην καθημερινότητα της σχολικής πράξης και στην επιστημονική, παιδαγωγική καινοτομία.
Παράλληλα, όμως, υλοποιεί την ισότητα στην εκπαίδευση, στηρίζοντας τις ανάγκες όλων των μαθητών, ενισχύει τους μαθητές με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες, επισημαίνοντας ταυτόχρονα την ανάγκη να αναδειχθούν και οι χαρισματικοί και ταλαντούχοι μαθητές. Οι καθηγητές σύμβουλοι του Πειραματικού αλλά και οι εκπαιδευτικοί του στις αίθουσες διδασκαλίας, υιοθετούν τη δημιουργική παιδαγωγική, με τη λειτουργία των Ομίλων καθιστώντας την εισαγωγή της δημιουργικότητας στοιχείο καθοριστικό της μάθησης. Από κοινού εκπαιδευτικοί και πανεπιστημιακοί, προσπαθούν στη σύνδεση της Δευτεροβάθμιας με την Τριτοβάθμια εκπαίδευση και σε προέκταση, στο ζητούμενο για πολλά χρόνια, τη σύνδεση του σχολείου με τον ευρύτερο κοινωνικό χώρο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου